Contact Me

I started practising natural healing since 2007. The herb I have been using is LINGZHI, it is a type of mushroom, an adaptogen and also a powerful detoxifier. I fall in love with how it works greatly to strengthen our body.
I hope to share the knowledge / experiences I gained since I started this alternative medicine and hope that everyone can benefit from it too.
I would also want to help those in need of a financial freedom, through network marketing I am doing that is the Shuang Hor Business.
Contact me if you are interested in knowing the natural alternative medicine or the nature of the Shuang Hor business.

CONTACT ME:
Email Address:
izura.ishak@gmail.com
Facebook Page: Lactoberry
Phone No: +6011 5922 5502
Youtube Channel: https://www.youtube.com/channel/UCeQGGubkr8O8V_1N8Udsoaw


Pages

Sunday 12 October 2014

AQUA SENSE SUNSCREEN-Lindungi kulit anda daripada sinaran UV

Assalamualaikum

Sebelum ini saya tidak mengambil peduli tentang sinaran UV.
Antara perkara yang paling tidak digemari terutama sekali bagi golongan wanita tentang sinaran UV ini ialah -ia boleh mempercepatkan penuaan kulit!

Saya berasal dari Malaysia, alhamdulilah dikurniakan dengan cuaca tropika, mendapat sinaran matahari setiap hari.Jadi, bagi mereka yang juga duduk di kawasan yang mendapat sinaran matahari setiap masa, perlulah mengambil tahu tentang kesan sinaran UV ini kepada kulit kita.

Rupa-rupanya, bukan sahaja sinaran daripada matahari yang perlu dielakkan, malah sinaran daripada mentol lampu di rumah juga perlu diambil kira di sini. Oleh itu, disarankan untuk kita memakai 'sunblock' atau krim tabir suria ini setiap hari , pagi dan malam untuk memastikan kecantikan dan kesihatan kulit kita terjaga.

Apa sebenarnya UV ini?
UV adalah berasal daripada perkataan inggeris -Ultra Violet. Jika diterjemahkan dalam bahasa Melayu ialah sinaran ultra ungu. Ia boleh menyebabkan kerosakan tertentu pada sel kulit kita.

Saya ingin menerangkan 2 jenis UV:

UVB- panjang gelombangnya antara 280 - 320 mm.
Menyebabkan kulit cepat menjadi merah, terselar, dan jika dibiarkan berpanjangan, akan menyebabkan penuaan kulit dan kanser kulit.

UVA - panjang gelombangnya antara 320-400 mm.
Sinaran ini lebih bahaya daripada UVB, tindakan radikal bebasnya boleh merosakkan protein kolagen dan elastin, mempercepat penuaan kulit serta merosakkan DNA secara tidak langsung. Berita buruknya, kerosakan ini adalah kekal :(

Tidak banyak produk yang selamat bahan kimianya dan boleh menjaga kulit kita daripada kedua-dua sinaran UVA dan UVB sekaligus.
Saya sangat-sangat gembira selepas produk Aquasense ini dilancarkan. Salah 1 produknya ialah AQUASENSE SUNSCREEN. 
Produk ini dapat memberi perlindungan menyeluruh daripada sinaran UVB dan UVA. Ia juga ditambah dengan Canadian Willowherb dan Rumpai Laut, ramuan anti sensitif untuk memberi perlindungan tambahan kepada kulit serta membaiki DNA yang rosak. Teksturnya juga halus, dan tidak berminyak.
Saya juga menggunakan suncsreen ini sebagai foundation, jadi lebih jimat disitu :)

Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan produk ini atau ingin tahu dengan lebih lanjut, bolehlah hubungi saya :)



No comments:

Post a Comment